Piękny Berlin cz.II

Dziś kolejna część fotek z Berlina.
Link do części pierwszej
klik

Mur berliński to główny punkt wycieczki po Berlinie. Nie można i raczej nie da się go przegapić.


Mur berliński (niem. Berliner Mauer) – system umocnień o długości ok. 156 km (betonowy mur, okopy, zapory drutowe, miny). Zwany był również eufemistycznie w języku propagandy NRD – antyfaszystowskim wałem ochronnym (antifaschistischer Schutzwall), od 13 sierpnia 1961 do 9 listopada 1989 oddzielał Berlin Zachodni od Berlina Wschodniego.
(wikipedia)


Ten kolorowy miś to świetny poprawiacz humoru. Niestety nie wiem co on symbolizuje! Ale domyślam się, że coś miłego;)


Wieża telewizyjna (Fernsehturm), którą widać chyba z każdego miejsca w Berlinie. Jest to najwyższa budowla w Niemczech.


Fontanna Neptuna


Znowu wieża telewizyjna;)


Piękne połączenie nowoczesnej i starej architektury.




Ogromne akwarium z rybami. W samym jego środku jeździ winda.


A to już rybki z innego akwarium;)


Ewangelicka katedra berlińska (Berliner Dom) zbudowana w latach 1894 -1905.


Sufit w Berliner Dom



Piękny widok z katedry berlińskiej


Muzeum Pergamońskie, w którym zrekonstruowano Wielki Ołtarz Zeusa


Jeden z wielu mostów w Berlinie.
Nazwy nie pamiętam, ale zauroczyły mnie te kłódki miłości;)


Piesek musi być;)


Kolumna zwycięstwa, która upamiętnia zwycięstwo Prus nad Danią.


Wejście do Zoo
Niestety nie udało mi się go odwiedzić;/ W sumie to nie bardzo też chcialam bo marzy mi się tam wizyta z moim Lubym i chce żeby to była nasza wspólna pierwsza wyprawa;)
Za to udało mi się odwiedzić inne niemieckie Zoo. Może kiedyś Wam o tym napisze;)


Pamiątki:)


Ja sama przywiozłam sobie otwieracz do piwa i zapalniczkę.
Nie palę, używam jej do świeczek;D
Żałuje, że nie kupiłam magnesu na lodówkę;/


Checkpoint Charlie - kiedyś przejście graniczne między NRD a Berlinem Zachodnim, dziś za 2 Euro można tu sobie strzelić fotkę z przystojnymi żołnierzami;)
Panowie nie narzekają na brak klienteli;D


To jeszcze nie wszystko co chciałam Wam pokazać, więc możliwe, że pojawi się jeszcze trzecia cześć. Berlin jest dużym miastem z ogromną ilością atrakcji. Żeby go dokładnie zwiedzić trzeba by tam posiedzieć chyba z miesiąc!

Komentarze

  1. Oj tak miesiąc albo dłużej :D byłaś przy murze, tam niedaleko jest most z wieżami a ja mieszkam zaraz tam gdzie ta kula się opuszcza jak statek przepływa, o ile wiesz o czym mówię :D to w takiej kamienicy :) kocham te miasto <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kojarzę tylko ten most z wieżami, patrzyłam na niego z daleka;)
      zazdroszczę Ci Berlina na co dzień;)

      Usuń
  2. Fajne miasto, chętnie kiedyś się tam wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Berlin i jeżdżę do niego z wielką chęcią ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno się tam kiedyś wybiorę :) Zwłaszcza, że zrobili połączenie w Polskim Busie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dobrze wiedzieć, chociaż ja lubię podróżować pociągiem ;)

      Usuń
  5. Kocham Berlin i mam chyba z 10 zdjęć z wieżą tv :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że kiedyś będzie mi dane zwiedzić to miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak będziesz ponownie w Berlinie to Ci polecam wejście do zoo:) zoo jest bardzo duże a co ceny do biletu trochę drogie ale będzie warto wejść:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty