Kulturalnie proszę cz. I

Witajcie moje drogie czytelniczki w nowym cyklu, w którym będę chciała Was zainteresować ciekawymi książkami, filmami, muzyką itp. Jeszcze nie wiem jak często ten post będzie się pojawiał. Pewnie zawsze wtedy, gdy przeczytam lub obejrzę coś z czym będę się chciała z Wami podzielić. Na dobry początek mam Dla Was książkę, płytę i serial. 

Płyta, która mnie uwiodła praktycznie w całości to Bedtime Story Madonny z 1994 roku. Ostatnio lubuje się w słuchaniu starych piosenek. Bedtime Story zazwyczaj słucham wieczorem chociaż nie ma żadnych przeciwwskazań aby słuchać jej również w ciągu dnia. Cała płyta jest bardzo sensualna i przyjemna. Początkowo możecie być znudzone tymi piosenkami (ja tak miałam), ale jako, że kupiłam nowy odtwarzacz CD i miałam tylko tą jedną płytę pod ręką to słuchałam jej wkoło, aż w końcu mogę powiedzieć, że uwielbiam ten klimat, te teksty i muzykę! moją ulubioną piosenką z całej płyty jest Survival. Jednakże wszystkie utwory są naprawdę godne poznania. Jest ich tylko 11. Polecam Wam zapoznać się z całym albumem i posłuchać w całości kilka razy.



Kolejną pozycją godną polecenia jest książka do nauki języka angielskiego Agnieszki Drummer i Beaty Williamson, pt. 144 najczęściej używane angielskie czasowniki. Na skróty do znajomości angielskiego. Bardzo podoba mi się to, że zebrano te najważniejsze czasowniki i uporządkowano według częstotliwości ich używania. Podoba mi się też to, że jest ich tylko 144. Jakoś chętniej mi się ich uczy, gdy wiem ile ich jest, a liczba jest naprawdę przyzwoita (nie za mała i nie za duża). Do każdego czasownika są podane przykłady zdań z jego użyciem oraz idiomy i różne ciekawostki. Znajdziemy tu też dodatek z angielskimi czasami. Ja bardzo lubię po nią sięgać i to z niej się najczęściej uczę.

http://www.gandalf.com.pl

Nie jestem fanką seriali, ale ze względu na naukę języka angielskiego sięgnęłam ostatnio po kilka pozycji. Oglądam je w języku angielskim, ale włączam sobie polskie napisy. Oglądanie bez napisów strasznie mnie męczy, a jednak chciałabym aby ten czas nauki był dla mnie przyjemny. Jednym z ciekawszych seriali jaki miałam okazję ostatnio oglądać jest Luther Seria 1-2. Doświadczony detektyw tropi seryjnych morderców, jednocześnie zmagając się z własnymi problemami. Serial ma swoje wady, ale ja przymykam na nie oko i z wielką chęcią oglądam każdy odcinek. Uwielbiam głównego bohatera, którego gra Irdis Elba.

www.filmweb.pl

To by było na tyle. Ja nadal mam wakacje, ale znalazłam chwilę czasu na napisanie tego posta. Wracam do Was za tydzień z nową energią i nowymi pomysłami.  

Dajcie znać co Wy ostatnio ciekawego czytałyście, oglądałyście lub słuchałyście?

Atina.

Komentarze

  1. Ostatnio myślałam nad podszkoleniem języka angielskiego, chyba zacznę ponownie uczyć się z Duolingo :)
    Jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście, dzięki :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty